2012-01-09 ? 14:52:35

För mig är motion som en finne i röven; obehagligt och onormalt.

Just nu sitter jag och väntar in mor och tänkte dra med henne ut på en promenad för att fördriva tiden litegrann, och för att få mig lite motion som jag vanligtvis brukar undvika ända in i det sista. Men nu är det ju faktiskt nytt år så man måste väl passa på att ge livet lite förändringar/omväxling! Har sedan länge tänkt att jag ska börja småträna, men för mig är det så svårt att komma igång med någonting och hålla igång det.

Det är som att tex. lära sig ett nytt språk; Svårt, drygt och krävande. Vet tex. att det tog mig fyra år att nöta in franska som jag hade som språk från 6-9:e klass, och hur mycket av det jag lärde mig kan jag fortfarande? Så gott som ingenting. Några hälsningsfraser, men inte så mycket mer. Kunskapen liksom rinner ur mig om jag inte håller igång det, och tycker jag inte att det är roligt så blir det att jag inte anstränger mig för att lära mig.

Ungefär så är det med motion för mig. Jag gillar det egentligen inte, men jag vill så gärna komma i form men ändå så vet jag att jag måste hålla igång det för att se resultat senare, vilket kan bli kämpigt.

Och som jag skrev igår så hoppas jag att jag får träffa min mysis om han har orken/viljan osv. Han jobbade arslet av sig igår/inatt så han lär ju vara rätt seg idag. Men vi får helt enkelt se hur det blir med den saken. Men nu har jag inte så mycket mer på hjärtat så vi hörs kanske senare idag om jag har något trevligt att berätta för er. Vi hörs och syns, heido så länge!


Hon där i soffan? Ja hon den där lata, småfeta djäveln. Det är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!