2013-05-02 ? 11:19:14

Fem sanningar

- Jag är väldigt paranoid. Jag kan få för mig saker utan anledning och bli jätteledsen hur länge som helst för att jag inte kan sluta tänka på just den saken. Jag kan även få för mig att jag "ser" saker som inte finns, speciellt på nätterna, då jag kan vakna i panik för att det känns som att någon tittar på mig och stirrar jag länge nog på en viss punkt kan jag "se" konstiga saker och bli livrädd.

- Jag har en fobi för mörker. Jag klarar inte av att sova utan min teve igång varje natt utan ljud, så att det är ljust i rummet. Jag går aldrig ned ensam i min källare för att jag känner mig förföljd eller att någon ska göra mig illa även om jag är helt ensam. Jag tänder alltid toalampan innan jag går in på toaletten och stänger aldrig dörren förrän ljuset slutat "blinka" innan det slutligen tänds så jag alltid har en ljuskälla av någon form omkring mig.

- Jag har tvångstankar på morgonen. Tex. om jag inte går på toaletten innan jag åker till skolan mår jag psykiskt dåligt och jag tror att det ska hända en "olycka" när som helst även om jag varken behöver göra 1an eller 2an överhuvudtaget. Jag har rutiner på morgonen och skulle någon/något göra så att mina rutiner rubbas är även då dagen förstörd under de kommande 8 timmarna.

- Jag klarar inte av människor som ej kan stava, "pratar fel" eller skriver fel. Det känns som att jag måste rätta dom annars blir jag helt hysterisk.

- Jag tänker för mycket på själva livet ibland, varför vi lever, vad vi gör här etc, att jag måste övertyga mig själv om att jag inte är psykiskt störd för att jag tänker som jag gör. Ibland känner jag även ett sjukligt hat mot allting vi människor gör och det slutar oftast med att jag sitter tyst och föraktar alla i min omgivning för att vi är just människor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!