2012-04-18 ? 01:02:20

En man vid namn jag ej fick veta, gladde mig i mina förvirrade stunder

God kväll alla ni som är ugglor likt mig.
Ligger just nu i sängen och ska försöka sova litegrann så man är utvilad och redo att köra hårt imorgon i bistron, även fast kökschefen informerat mig om att det ska vara relativt lugnt hela veckan hindrar det inte mig från att tagga till!
Tycker verkligen himla mycket om det där stället. Rena guldgruvan, fylld med glada och underbara individer. Fantastiskt!!
Och idag var det också väldigt lugnt. Inte mycket att göra, stod mest och pratade med arbetskamraterna och gladde mig åt att få vara just med dem.
Men mot kvällen kom det lite fler gäster dock. Mycket öl, vin och andra alkoholhaltiga drycker serverades och fotbollen på teve var huvudattraktionen i restaurangen.
Men så kom det en man, en toffla, som han själv kallade sig för (med andra ord; stamgäst) och började prata med mig. Länge och väl underhöll han mig med skämt, historier och andra roligheter i säkerligen två timmar. Han var så trevlig och tyckte detsamma om mig.
Så frågade han om jag ville ha lite beröm och tips från honom till de som jag jobbar med för jag verkade vara så trevlig och skötsam - klart jag ville det!
Han berättade aldrig vad han hette, men lyckan är svårslagen för det lilla han sa till mig. Precis vad jag behövde. En knuff framåt.
Det kändes otroligt coolt att en stamgäst vill rekommendera en praktikant, jag av alla, till restaurangen jag praktiserar på. Verkligen urcoolt! Blev så glad i själen av det.
Sen gick han upp på sitt rum, den snälle karln. Och jag gick senare hem för dagen.
Och nu tänkte jag försöka sova och hoppas på att den mannen kommer ner och pratar lite imorgon också. Godnatt på er, sleep well.

Jag tidigare idag innan jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!