2011-09-19 ? 20:01:57

Dagens fråga - rökning.

Carin: Vad säger dina föräldrar om att du röker ? Om du fortfarande gör de.
_________________________________________________________________

Ja, som de flesta vet har jag rökt i lite mer än ett år fram och tillbaka och jag skäms inte för det och jag står för det. Även om de flesta äldre är dömande och många tycker det är dåligt för hälsan osvosv. Men sen var det ju vad dem tyckte, vilket jag inte bryr mig riktigt i.

Hej Carin!
Min mamma har vetat att att jag rökt sedan de första veckorna då jag började, jag berättade det för henne och hennes enda kommentar var; "du också?!" rätt komiskt. Tyckte jag. Två utav mina systrar gjorde det också, det var därför hon sa som hon sa. Hon gillar det inte men jag sa att jag inte hade planer på att sluta (just då), så hon hade väl inte så mycket mer att säga till om.

Pappa vet ingenting. Men han är inte korkad så jag tror nog att han anat något förr då jag inte brydde mig om ifall det luktade rökrum om mig när jag kom hem. Numera röker jag ibland, mest för att det är gott och för att det är skönt. Socialt. Det är svårt att förklara för såna som inte röker. Men de människor som gör det förstår säkert.

Jag har haft perioder då jag rökt konstant, då jag alltid hade ciggaretter. Och sen har jag haft perioder då jag aldrig haft egna ciggaretter och knappt rökt någonting alls. Kanske smakat av någon. Och nej, jag har aldrig varit beroende och det ska jag se till att inte bli heller! Och jag kan stolt säga nu att jag inte haft egna ciggaretter sedan Classic Car Week!

Hoppas det här svaret var något du kunde dra nytta av! Kram.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!