2011-09-18 ? 18:23:34

Är det äkta känslor, eller ville du bara ha mer läsare till din blogg?

Såg nyss en sak som gjorde mig riktigt förbannad. 

Jag kikade lite hejvilt på en massa bloggar, och går då in på en väns blogg och läser då att min vän är ledsen och lite trasig. Min vän mår inte bra, den behöver stöd. Sedan ser jag att någon har kommenterat det inlägget. En länk.

Jag klickar såklart på länken, av ren nyfikenhet, för att se vad det står. Helt normalt att lägga näsan i blöt ibland. Helt lugn.

Det är en text, skriven är personen som länkade den, såklart står det en massa stödjande meningar och trams om att man inte ska vara ledsen, att man ska älska sig själv och tänka på annat som gör en glad. Det var inget fel med det.

Sedan ser jag att det finns en hel massa kommentarer kring texten. Läser några. Såklart så har den här personen länkat runt sitt lilla inlägg till olika personer, säkerligen folk personen knappt känner, bara för att folk ska läsa bloggen som den här personen äger. 

Ni får tycka att jag är dömande. Men Jag kallar det att vara förståndlig, att tänka outside the box helt enkelt. Läsa mellan raderna. Det är ju så självklart. Den här personen bryr sig inte på riktigt, den vill bara att människor ska klicka på den här personens länk till det där otroligt känsliga och rörande inlägget så att dem ska kommentera saker om hur bra den här personen är och "gud så vackert skrivet det var". Blaha, blaha. Säger jag. 

Självklart är det skönt att veta att någon förstår hur man tänker och känner. Men jag blir så trött på människor som bara skriver för att öka sin egen status. Vad är meningen. 

Vackra ord och meningar ska ju beröra. Det ska vara äkta när man skriver om sorg, om smärta. Och jag tycker inte att man ska skylta med det. Man ska inte tvinga någon att läsa vad man skriver. 

Ah, det är så svårt att förklara. Men jag stör mig. Jävlar vad jag stör mig på människor som är så förbannat ytliga och okänsliga. Även om de försöker att låtsas vara det. Något som dem inte är. 

Blir så less.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!