2011-10-04 ? 21:53:41

Svaren till frågestunden som var.

1. Vad föredrar du? tampong eller binda?

-  Binda. Mest för att jag tycker det är väldigt obehagligt att gå med någonting uppkört i vaginan som det så vackert heter.

2. Hur gammal var du när du tog din första piercing? Gjorde det ont och ångrar du någon piercing du gjort? Hur många har du nu?

-
Jag var 12 och då piercade jag mig i naveln! Nja det gjorde rätt ont, men inte så jag började skrika eller gråta. Jag utbrast några "Fan fan fan" sen var det lugnt. Nej jag ångrar ingen piercing jag har! Jag har 4 stycken. (Töjningar räknas som en piercing då hålet är större än det "ursprungliga").

3. Hejsan! Jag tänkte mest fråga dig om råd, vad ska man göra om man behöver prata med någon men inte vet vart man ska vända sig? Jag har varit på umo men vägrar att gå tillbaka dit för de betedde sig som stora idioter sist jag var där. Har tappat allt förtroende för dem. Och tyvärr är det samma kurator på min skola som på umo... Sen så vill jag inte gå till BUP heller för att jag vill inte att mina päron ska få reda på det... Jag vill liksom bara ha någon att träffa och prata av sig lite med, någon som kan förstå. Vet du vart man kan vända sig eller hur man ska göra? Går 1a på gymnasiet så jag känner mig helt lost.....

-
Mitt tips till dig är att strunta i alla såna här utbildade psykologer och allt vad de nu heter, och gå till en riktig vän och prata. För enligt mig så är det de riktiga vännerna som man kan prata om allting med och de är inte några utbildade typer som hjälper en för att det är DERAS JOBB utan för att det vill finnas där och verkligen trösta och hjälpa dig!

4. Vad är din favorit affär när det gäller kläder, någon speciell affär som du gillar eller tycker ha snygga kläder?

-
Jag tycker att Carlings har snygga kläder, även Curb och New Yorker. Men de vanliga affärerna så som H&M, Gina Tricot går också bra ibland.

5. Vem förlorade du din oskuld till? När var du full första gången?

-
Haha, rolig fråga. Han hette Jonathan och är några år äldre än jag. Idag är vi vänner. Jag var full första gången när jag gick i åttonde klass, någonstans där i början, hos mitt ex Daniel (som jag knappt kände då).

6. Tog det lång tid för dig att glömma din "första kärlek"? (om inte det är patrik då.)

-
Ja, det tog väldigt lång tid. Men nu är han glömd och förgången! Man ska aldrig blicka tillbaka på något som inte är värt att blickas tillbaka åt. Patrik är den enda för mig, han gör mig lycklig och det hoppas jag att han kommer att göra och vara väldigt, väldigt länge!

7. Här kommer en dum fråga, men varför valde du just ordet Strength i din tatuering? :)


-  Det är inte alls en dum fråga! Jag valde just det ordet för att det har en enorm betydelse för mig. Du förstår, högstadiet var en väldigt lång och jobbig tid för mig. Det är någonting jag alltid kommer att minnas och bära med mig för att det kort sagt ärrade mig för livet. Jag glömmer aldrig. Därför valde jag just ordet "Strength".
Jag kan kolla på den och se tillbaka på minnen, stunder och tider som jag vill minnas. Men även tider då jag kände att jag låg på botten, men ändå kravlade mig upp på vingliga ben och orkade stå kvar iallafall. Jag blir stolt över mig själv när jag ser detta ord på min arm för det påminner mig alltid om hur stark jag varit och att jag alltid kommer att förbli så stark. Man ska aldrig behöva tvivla på sig själv. Nånsin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!