2011-10-02 ? 18:57:09

Ni frågar, jag svarar - Hårfärgningstips!

Tänkte höra lite, du hade ju rött/svart hår förrut.
Men hur ska man färga för att det ska bli lite svar/rött och inte RIKTIG röd. Vill inte ha "riktig" röd. Ska jag först färga de svart och sedan en röd hårfärg? Tack i förhand :)!


Hej! Nu blev jag lite smått förvirrad ärligt talat. Jag har aldrig haft rött hår innan jag färgade hela sidecuten röd.
DOCK försökte jag färga hela håret rött en gång när jag gick i åttonde klass tror jag.
Men jag glömde ju självklart att avfärga håret (vilket man måste men som jag inte visste om) innan så utväxten jag hade blev tomatröd medans resten av håret skiftade litegrann i rött.
Är det den gången du menade? För annars vet jag inte riktigt hur du ska göra om du inte vill vara helt rödhårig men ändå ha skiftningar i rött. Prova att färga håret i en rödbrun färg? :-)

Ledsen om svaret inte blev som du hoppats. du får nog fråga någon som kan lite mer om hårfärger. En frisör vore ju någon att gå till och rådfråga! Kram. :-)

Såhär blev det den gången då jag skulle bli "rödhårig"... hahaha.
Kommentarer
A MILLION LOVE LETTERS.

Färga håret brunt först och sen rött!! Färgar man det svart först får man inte en enda röd ton i håret. Har du redan svart så måste man avfärga det först, men det avråder jag starkt alla ifrån... INTE bra för håret!! Det går av, blir slitet och man kan tappa stora tovor vilket jag gjorde. Sedan beror det ju givetvis på vilken kvalité man har på håret innan men jag kommer aldrig mer använda avfärgning. Känner flera vars hår reagerade likadant.

Gå till en frisörsalong som du tycker och och litar på och rådslå med dom först. Självklart är det mycket bättre att lämna över det till dom, men som du förstår stiger då priset. Lycka till!!

2011-10-02 @ 19:53:31
URL: http://amillionloveletters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!