2011-10-10 ? 20:04:52

Ni frågar - jag svarar - Tjata sig till piercingar, yes/no?

Fick du pierca dej eller fick du tjata och isåfall ,vart fick du pierca dej någonstans? kram

Hej! Jag har aldrig behövt tjata mig till någon piercing jag har. Inte ens då jag var 12 år och gjorde min första i naveln. Numera har jag en i läppen, tungan och naveln. Och jag funderar på fler, många fler! Men då krävs det ju förstås pengar och såna finns det tyvärr inte gott om...

Anledningen till att jag inte behöver tjata eller har några speciella "regler/krav" är väl helt enkelt för att jag har lättsamma föräldrar som inte anser det som jordens undergång om jag pickar hål på mig själv. Det blir ju mitt ansvar så fort jag piercat mig hur jag sköter den, och gör jag det inte får jag ta konsekvenserna för det.
Så allting handlar nog mycket om tillit till ens barn och ett jädra ansvar! Kram. :-) (Måste du tjata för att pierca dig och dina föräldrar fortfarande säger nej ska du lyssna på dem. Annars kommer det vara bli värre om du trotsar dem. Du vet. Tilliten är viktigt, somsagt.)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!