2011-11-04 ? 13:27:05

Ni frågar, jag svarar - "Redigeringsprogram jag använder"

Hur gjorde du bilden med alla "stjärnor" på? Alltså vilka program använde du och hur gjorde du? :)
__________________________________________________________________________________
Först och främst så redigerade jag bilden i ett program som heter Photoscape.
Man behöver inte göra det,
men jag valde att öka vitbalansen, gammaljuset, exponeringen, färger och så vidare. Ett toppenbra program som går att ladda ner gratis. Jag laddade ner mitt genom Google. 

Sedan använde jag Picasa, ett program som jag oftast inte använder längre sedan jag laddade hem Photoscape, men småsaker kan man fixa i det! Jag gjorde i varje fall så att jag hämtade hem en bild med stjärnor på från Google, man kan välja vilken bild som helst egentligen men jag ville ha just stjärnor...

1. Först så öppnar jag bilden i Picasa.
2. Sedan skapar jag ett collage och förstorar bilden med stjärnor så att den täcker hela den vita ytan som återstår.
3. Sedan går jag in på "klipp" och markerar den bilden jag vill ha sedan, och trycker på "+" tecknet så att även den bilden kommer upp i collaget. 
4. Sedan trycker jag inställningar och vidare till "Flerexponering" och då lagras bilden alltså över den bilden med stjärnor så att det ser ut som "stjärnorna är i bilden"


Det är väldigt svårt att förklara men hoppas att Du förstår! Kram.
Kommentarer
Anonym

jo jag fattade, tack :)

Kram

2011-11-04 @ 17:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!