2011-11-21 ? 23:52:10

23:51




Nu förstår ni säkert inte alls vad jag pratar om. Men jag är en sådan människa att jag kan börja störa mig på helt vanliga ord. Om man uttalar dem för många gånger, eller hur det låter i ren allmänhet. Sånt där. Här har ni några av de ord jag börjat störa mig på bara idag:
______________________________________________________________________________________

* Idel öra - Det betyder ju att man lyssnar kort sagt. Men vem fan säger det? Jag börjar genast tänka på sniglar eller något annat otrevligt och slemmigt. Och tar man bort "öra" och bara har "idel" kvar som ord. Ja, ingen kommentar.

* Fatta - I och för sig så är detta ord böjt och har blivit ett slags slangord bland människor. Men när jag hör ordet "fatta" i meningar som tex. "Men fatta vad drygt" eller "Åh fatta vad kul" då blir jag ju nästan lite klen. Även om det är så hemskt att även jag har sagt det ett flertal gånger innan jag kom på mig själv hur inavlat det faktiskt låter. Vissa säger ju till och med bara "Fatta drygt". Jaha. Hejdå grammatiken och hej jag läste aldrig svenska A-kursen i gymnasiet. Eller någon utav svenskakurserna över huvud taget.

* Hemskaste/Drygaste/Jobbigaste - Kort och gott. Ord som slutar på "aste", eller böjs med "aste" i slutet. Dra åt helvete. Haha, fyfan. Så jävla fult och allmänt fel. Uhhh. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!