2011-03-31 ? 15:18:59

kremkremkrem

Nu är jag äntligen hemma efter en lång dag i skolan!
Dock åkte jag vid halv två till lasarettet för ännu en förbannad undersökning som jag inte var direkt pepp på. 

Fick med mig hem en massa hudkrämer osv. Igen.
Ska nog börja samla på dem för jag har ju ett par stycken nu..
Ibland är det inte lätt att käka medicin som gör en torr som fnöske över hela kroppen. :-)



Dessa två plus Cano Derm och Emovat fick jag med hem för 100 spänn.
Tackvare att jag har högkostnadskort som man får om man har gått på ett läkarbesök på 900 kr och köpt medicin för ungefär 1800 kr som min kostade vid första uttaget. Annars hade dessa produkter legat på ungeför 450-500 kr. Lyx dä. :-)
Kommentarer
Kate

Hej Alexandra! Första gången jag tittar till inne på din blogg! Jag brukar inte kommentera på folks bloggar mem tänkte göra det nu, eftersom jag kan dela med mig av lite tips! Jag läste lite om ditt acne och att du blir torr av medicinen du äter. Mitt tips är - mer än hälften av de hudkrämer du köpt här innehåller mineralolja vilket torkar ut huden något så rejält. De flesta hudvårdsprodukts-företag eller vad man ska kalla dem kör med just mineralolja för det känns som om huden blir så mjuk och fuktig , och för att det är billigast MEN, låt dig inte luras, för även om den heter mineralolja, så finns det inte en enda mineral eller vitamin i oljan och ja, den suger helt enkelt. Kolla efter dessa namn i ingredienslistorna: Mineral oil, Paraffinum liquidum, Vaselin, Paraffin, Vit mineralolja, Medicinsk vitolja, Oleum petroleum, Oleum vaselini, Paraffinum, Vaselin Oil, E 905, Paraffin Oil, Liquid paraffin. Namn på mineralolja varierar lite.

Jag är fröken med världens torraste hy så det var sjukvårdsupplysningen som först tipsade mig om det, sen är det många års erfarenhet som ligger bakom denna super-kunskapen. Jag har dock INTE acne, så ha det i åtanke, detta gäller bara torr hy! Ha det fint / Kate

2011-04-09 @ 14:30:53
URL: http://katewallace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!