2011-03-16 ? 17:42:42

ANGÅENDE MIN MEDICIN.. Ni frågar, jag svarar!

FRÅGA:
Vad är det för medicin dom du äter ? :)

SVAR:
Roaccutan heter den! En väldigt stark, extremt jävla dyr och rätt farlig medicin.
Den behandlar min acne jag lidit utav sen ungefär femte klass och efter alla mediciner och krämer jag nånsin haft så är detta den enda medcinen som
GER resultat!

Dock är den väldigt dyr,
1800 spenar, men det är främst på grund av att man blir automatiskt bunden till p-piller när man äter den på grund av risken för graviditet.
Det är alltså så att om man blir gravid under tiden man äter Roaccutan så får man
missfall. Barnet dör alltså i magen..
Och så kan man få katastofala biverkningar. Det finns alltså folk som
begått självmord på grund av denna medicin. Detta stod alltså på etiketten jag fick med i förpackningen så detta är ingen lögn.
Men för att lugna er alla så är detta ytterst sällsynt. Men det har fortfarande förekommit.

Haha, gud detta låter som en riktig monstermedicin men den är inte så farlig. Jag fick feber första veckan jag åt den men det var nog för att kroppen höll på att vänja sig, nu blir jag mest torr och det var väldigt vanligt sa min läkare för medicinen är till för att
torka ut.

Hoppas mitt svar har gett dig den informationen du sökte och lite till!
Kram. :-)
Kommentarer
Felicia

Fast det står på asmånga förpackningar att man kan få självmordstankar och grejer... stod så på min antidepressiva xD Lite ironiskt.

2011-03-17 @ 19:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!