2011-03-02 ? 20:10:56

#12 - MIN TRO.

Många tror att det inte finns någon Gud, att jorden skapades i helhet av Big Bang och sen utvecklades jorden under många miljarder år och tillsist kom vi. Kortkattat. Ytterst kortfattat.

Men jag håller inte med.
Jag tror ärligt på att gud finns överallt och att han finns mitt ibland oss jämt.
Jag kan även avslöja att när jag har ett problem, eller mår dåligt - då ber jag.
Jag ber till Gud när jag känner att jag behöver lite mer än bara hjälpen jag kan få här nere av mina vänner eller av min familj. Och ofast så hjälper det mig, helt ärligt.
Det kanske inte fungerar alla gånger men jag mår alltid bättre av det efteråt.

Men jag tror inte på den här rappakaljan om att Gud använde blodet i sina ådror för att skapa floder, sjöar osv.
Den teorin tror jag däremot inte på.
Gud vad ju inte precis en tusen meter lång jätte som klampa omkring här på jorden och skapade jorden med sina bara händer och sitt kött & blod.
Han är allt. Ingen människa, utan allt levande som finns här på våran planet, lever Gud i.
Kommentarer
eliza

starkt skrivet! gilla!

2011-03-03 @ 00:28:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!