2011-06-22 ? 01:38:11

en flashback om mitt självförtroende.

Jag själv vet hur mycket jag utvecklats som person och att jag faktiskt inte ångrar något. Jag är den jag vill vara just nu. Då visste jag inte. Jag minns precis hur jag kände för två år sedan. Jag vet precis vad jag gjorde när jag tog bilden till höger, från 2009.

Jag var i sågmyra. Hos min fina, fina vän Mikaela. Glad. Den natten hade jag och några vänner till sovit hos henne och jag minns hur kul man kan ha om man bara är med rätt personer.
På bilen är jag nyvaken, men jag minns att jag skämdes för mycket för att visa mig osminkad inför mina vänner så därför skyndade jag mig att göra mig iordning så att dom inte skulle hinna se mitt naturliga jag. Så osäker. Egentligen ville jag inte sminka mig och hålla på för det jag egentligen ville var att kunna gå där utan problem och slippa tänka på vad det skulle säga om hur jag såg ut.


Nu kan jag det.
Även om jag fortfarande inte är helt nöjd med hur jag ser ut så har jag ändå lärt mig att acceptera vem jag är och hur jag ser ut och bara strunta i vad andra tycker och tänker. Men det kunde jag aldrig då.
Så jag är glad att jag tänkte som jag gjorde tillslut i vissa situationer då jag förr aldrig hade kunnat acceptera vissa saker folk sa och gjorde emot mig. Idag är det bara ännu ett bevis på att det saknas självförtroende och självkänlsa i vissa människor. Då fattade jag inte det. För jag trodde det berodde på mig.
Såklart gjorde ju aldrig det ju aldrig det. Så därför skrattar jag bara åt människor som tror att det kan rubba mig när jag sitter här. För oftast är påhoppen genom en skärm. Ser ingen anledning att ta åt sig av något som skrivits av en självförtroendelös fjant som varken vet ut eller in. Det är slöseri med energi och dyrbar tid som jag helst lägger på andra, viktigare saker.

Det jag vill säga är bara att jag vet att jag stärkts som person psykiskt och fysiskt. Och självklart - JA! Alla mår dåligt ibland.
Men jag mår aldrig dåligt längre av något som andra människor säger om mig. Varför skulle jag? Jag rockar ju! :-)
Kommentarer
jenny

Vilken fin blogg du har:-) Skönt att läsa att ditt självförtroende blivit bättre, och du vet det blir bara bättre och bättre med åldern. Det är inte alltid så lätt att vara ung tjej i dag kan jag tänka mig. Men bara så du vet, så tycker jag du är världens sötaste och du verkar vara en riktigt go tjej! Kram och ha ett härligt sommarlov / Jenny

2011-06-22 @ 10:15:38
URL: http://zockervadd.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!