2011-06-16 ? 21:22:51

....

Så trött på att du alltid ska se ner på mig. Som om jag inte vore din dotter, utan bara en smutig fläck på golvet som genast måste tas bort. Raderas. Elimineras.
Jag är trött på att du aldrig kan berömma mig för något. Jag gör också bra saker. Även dåliga. Men bara för det så måste du inte alltid straffa mig och tala om hur du egentligen tycker om mig. För mig, är det ett straff nog.
Bara för att du är min far så behöver du inte älska mig.
Och det ser jag tydliga bevis på när du aldrig kan säga något om hur bra jag är, att du är glad att jag finns, att du älskar mig. Varför får aldrig jag höra dig säga de orden till mig. Vad gör jag för fel för att du ska älska mig?
Jag tror inte på bandet mellan far och dotter. För jag har ingen anledning till att göra det, för att ingen nånsin visat mig att det är värt att tro på.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!