2011-07-31 ? 13:57:30

Ni frågar, jag svarar - Övertalning till tatuering

Har du några bra övertalningstips om man är 17 och vill tatuera sig?
Vill så hemskt gärna men har stränga föräldrar...! Bra blogg :)

Mitt tips är nog att ha jäkligt bra argument när diskussionen väl sätter igång och se till att göra det på rätt plats och tidpunkt! Jag var ju 15 när jag övertalade min far och han är inte den lättaste att handskas med. Men jag valde att ta den diskussionen med honom när han satt och åt kräftor. Långsökt men det fungerade.

Jag sa till honom att jag får pierca mig (naveln, tungan, läppen & 7 i öronen) så jag har ärr resten av livet - men jag får inte tatuera mig som har samma principer. (Det bästa vore om du hade piercingar nånstans, då får dom något att bita i) Och att det var mitt eget val, mitt eget fel ifall jag skulle ångra mig och att jag verkligen tänkt igenom vad jag skulle ha och att jag var säker på att han som tatuerade mig gjorde det bra och inte var någon amatör, dessutom var han billig. (Jag gjorde min svart)

Så det råden jag kan ge dig mer är att vara självsäker som sjutton, även om du är livrädd på insidan. TVEKA INTE. Föräldrar tar in det du säger på ett helt annorlunda sätt om du sitter och vet själv vad du talar om, än om du sitter och hackar ur dig orden som om det var självaste döden man pratade om.

Och fungerar inte detta, då får du nog helt enkelt vänta tills du fyller 18 eller gnälla lite.. haha. Jag skulle inte rekommendera att göra det i smyg. Föräldrar ser allting vet du. Hoppas det hjälper!
Kram. :-)
Kommentarer
maja

kan inte du lägga upp bilder på din tatuering? :)

2011-07-31 @ 23:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!