2011-07-05 ? 02:48:27

Man hatar inte längre, man lider med..

Det finns en sak jag lärt mig ikväll som jag tycker alla ni ska ta del utav.

Det är lättare att förstå någon när man fått uppleva en liten del utav personens liv. Man slutar bara vara så fördomsfull, enkelriktad och allmänt patetisk.
Man förstår mer hur personen mår, hur den upplever saker och hur den känner för olika ting.
Allting blir så mycket ljusare på något vis. Man bygger upp en slags respekt.
Jag vet inte vad. Men någonting händer med en själv när man börjar förstå hur en annan människa tänker, speciellt om man alltid fruktat denna. Eller känt ett slags hat mot personen.
För hur mycket man någonsin hatat någon, äcklats av tanken på personen - så finner jag en slags ro och medlidande när jag ser personen själv lida på ett sätt som jag själv upplevt. Det blir som att vända på steken helt enkelt. Man hatar inte längre, man lider med.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!