2011-07-30 ? 20:02:12

Alexandra tipsar - Måla brynen

Nu när jag är riktigt svarthårig igen så vill jag gärna att ögonbrynen också ska vara det, för jag brukar oftast följa nyansen jag har i håret när jag målar mina bryn så att det inte ser störtlöjligt ut. Dock har jag så svårt att få till en riktigt svart färg, och jag har testat både att färga och måla med olika sorters pennor.. men nu har jag äntligen funnit en lösning på detta problem:
Måla med ögonskuggor!


Och det enda du behöver för detta är:
*En sned och smal borste
*Olika nyanser på ögonskuggan av den färgen du vill ha på dina bryn
(eller om du bara vill ha en speciell färg)


Sen kan du måla som det vore en helt vanlig ögonbrynspenna du använde! Jättesmidigt och mycket enklare att måla med då man annars måste vässa pennan till rätt form så att brynen inte blir katatrof, dessutom håller det mycket bättre och jag personligen har aldrig fått riktigt den svarta färgen jag alltid önskat. Prova, det är rena magin!

Såhär ser dem ut efter att jag målat den med svart ögonskugga. Lovely!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!