2011-12-03 ? 23:38:30

Om du ändå kunde vara lika duktig nu. Snälla du.

Under hela min uppväxt så har alkoholen varit något man sänkt rösten för, hållt hemligt, varit tyst om. Det var något hemskt som man egentligen inte fick prata om. Alla hemligheter.
Allt smusslande och prasslande. Men jag var ju så liten då. Jag förstod inte varför vissa utav mina nära och kära sa åt mig som liten att jag inte fick gå vart jag ville, inte fick fråga om vad som helst.

Men på senare år så förstod jag. Allting gick upp för mig som om ett mirakel precis skett. Men jag vet inte om jag skulle vilja kalla det för något mirakel direkt. Det var ju inget sådant. Alkoholen är ingen mirakeldryck.

Jag förstod varför min pappa hade fått alla dessa läderbrickor med meningar ingraverat som "en dag nykter". "Två veckor nykter". "Ett år nykter"

När jag var liten lekte jag oftast med dem och frågade min mamma en dag vaför min pappa hade alla det här brickorna.

"Han har varit duktig" fick jag till svar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!