2011-08-31 ? 22:53:31

kroppsideal del 2

Såklart kunde jag inte hålla mig ifrån godiset i skafferiet som det fatso't jag är. Alltså, usch!!!!! Jag vill verkligen börja träna.

Jag vill få lite ordning på kroppen min och känna att hela min kropp är snygg och inte bara några enstaka detaljer på den. Få lite snygga ben, en vältränad mage, starka armar... åh, vilken dröm.

Det värsta är väl att det enkelt att uppfylla den. Men så var det den där orken också. Vart finns den i mitt liv?

Rätt svar. Ingenstans.

Ahhh. Fet. Fet. Fet.

Nej, jag vet att jag inte är fet. Men ändå känner jag mig smällfet. Speciellt på magen. Vill inte att det ska vara en fet bula där en platt och fin mage egentligen ska sitta.
Gillar inte att kunna DRA UT fläsket när jag sitter ned och känna hur bilringarna ökar i antal. Usch. Fyfanken alltså.


Skitbild. Fet ignore på spexet med nyllet. Den här kroppen saknar jag. Vart tog den vägen...

Ah förresten, kolla på bilden under så kan ni jämnföra.
Kommentarer
A MILLION LOVE LETTERS.

Jag ska berätta en sak för dig Alexandra... När jag gick i 7an kände jag precis som dig ovan. Jag kände mig fet, jag tyckte jag hade en bulmage, fotbollslår, fula armar och gud vet allt du kan tänka dig. Jag tänkte precis som du, "bara jag tränar lite, så är jag där!!". Jag satte upp ett mål, jag skulle gå ner 5 kg, sen skulle jag nöja mig och stanna där. Jag började träna, minska på mitt matintag och jag kände mig verkligen på hugget. Vill du veta hur det slutade?



Det slutade med att jag gick ner 12 kg. Och vet du vad det värsta var? Jag var inte nöjd. Jag var tamejfan inte nöjd någonstans.

Jag undvek att gå till vissa ställen där jag visste att det skulle finnas mat. Jag kände mig bara nöjd när jag gick ut från matsalen om det enda jag hade stoppat i mig då var en hårdmacka med lite smör på. För ett litet tag. Sen var jag där igen. Fet och onöjd.



Det absolut bästa du kan göra med din situation är att fokusera på de delar av dig om gör dig glad och acceptera det andra. Jag var tvungen att slänga ut vågen, gå på samtal hos psykolog och sluta dra upp tröjan och klämma på magen varje gång jag gick in på toaletten. Det var jättesvårt för mig och jag vill inte se dig hamna där.



Jag tycker du är hur vacker som helst och jag avundar dig på många sätt och vis.



Många kramar till dig, och jag hoppas du ändrar dig angående det som står ovan!

2011-09-02 @ 17:37:57
URL: http://amillionloveletters.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!