2011-08-15 ? 02:36:56

Kärleken har en stor inverkan på människors liv, men främst deras känslor

Ni vet nog många om den här känslan jag tänkte skriva lite om.
För just nu så har den tagit över hela min kropp och sinne. Kärlek.

Jag tänker börja om nu, på allvar. Nu och framöver tänker jag strunta i alla dessa småflörtar jag nånsin haft med människor som inte tänker längre än näsan räcker. Jag vill inte vara den tjejen som bara strular runt utan framtid.
Jag vill skapa något av mig själv. Göra något vettigt av mig och det jag har att ge.
Även för er som läser detta och tvivlar av ren avsmak eller av hat.

Jag har känslor, och mycket utav dem. Och kärlek i mitt hjärta som jag gärna ger till någon speciell. Och det gör jag just nu. I detta ögonblick giver jag sakta bort det enda som håller min kropp igång. Och jag tycker det känns bra. Det känns rätt det här. Och jag ska beätta för er att det var längesen något kändes såhär rätt som det gör just nu.

Jag vet inte vad som hände igår men grät. Det gjorde jag. Jag grät i hans famn av enbart äkta lycka men ändå så mycket sorg intrasslat i mina tårar.
Han tar hand om mig och han bryr sig om mig. Han ger mig något som ingen annan människa någonsin gett mig, varje dag.
Tro.
Han behandlar mig som om jag vore av de sköraste porslinet. När han ser på mig så ser han inte bara mitt ansikte utan han verkar se så mycket annat, som varken jag eller någon annan ser. Hans blick letar sig in i minsta vrå och han backar aldrig undan, utan vill alltid ha mig nära.

Det känns som en befrielse från min bur jag suttit inlåst i så länge. Det finns människor med goda hjärtan. Han vill mig inget illa. Han ser mig inte som ett objekt. Utan som mig. Så som jag vill bli sedd.
Och det betyder så otroligt mycket för mig. Att slippa se sig själv som någonting oanvändbart och något som måste utrotas så fort som det bara är möjligt.


Det finns människor med vackra hjärtan i denna patetiska värld vi lever här. Och jag har haft turen att finna en sådan människa just på denna plats. Så nära.
Orden blir så få när jag ska förklara min lycka.
Men honom, är jag beredd att göra precis vad som helst för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!