2011-04-18 ? 21:24:36

Känslor, låt dom bara flöda.

Vaknade precis efter en powernap. Eller ja, en eftermiddagslur som pågick till sena kvällen.. Är på bättre humör nu faktiskt. :-) Tror jag sov bort det mesta av mina dolda aggressioner som pågått under dagens gång men som olyckligtvis bröt ut i bloggen. Som vanligt då, haha.

Det är känslorna jag gärna döljer för omvärlden men mer än gärna skriver ut här eftersom jag känner en speciell trygghet just här även fast bloggen är så pass öppen för allmänheten som den är.

Låter själen andas litegrann från alla tankar och obesvarade frågor jag nånsin ställt. Är inte med avsikt att provocera/skryta/visa upp mig som jag bloggar om mina känslor så öppet här. Har aldrig varit det. Nämnde i något inlägg denna månad att jag inte bloggar för eran skull, inte för eran "lycka och välbefinnande" utan för min egen.

Jag själv mår mycket bättre när jag får skriva ut precis det jag känner för stunden eller under en tid, bara låta allting komma ut så jag slipper bära runt på det. Lovar, det fungerar inte för mig. Tillslut så bryter jag ihop. Hände någongång för ett tag sen faktiskt.

Satt på en franskalektion och vi skulle ha prov. Jag mådde redan så psykiskt dåligt att jag inte ville göra det men läraren fortsatte och pressa mig tills jag inte orkade längre och såklart så började jag att störtböla vilket ledde till en lång diskussion mellan läraren och mig under lektionens gång då vi satt ensamma och bara pratade ut om allting jag burit på så länge men inte velat prata om med någon. Och det hjälpte mig otroligt.

Sen dess har jag känt trygghet i att våga prata ut, med mig själv och med andra för det stärker mig fruktansvärt. Och det har även lett till att jag har lättare att öppna mig för folk numera, jag har även lättare att kunna lita på folk.

Förut tvekade jag hela tiden på om detta var rätt person att säga just detta till, kunde jag lita på henne/honom, var denna person verkligen min vän och så vidare. Jag var nästan sjukligt paranoid.

Så tro mig, det hjälper att prata med folk om sina känslor. Och jag har funnit hjälpen genom min blogg.
Här mår jag bra.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!