2010-03-04 ? 22:05:03

22:04 - svar på tal, tjoho!

"Anonym om 19:45 - så jävla less på det.
du kanske är problemet?"


och så ska det alltid finnas en frän anonym på plats när man pratar om sånt här.
är det inte helt enkelt underbart!
fast nu ska jag skita i det för stunden och ta och svara:

varför skulle jag vara problemet när det är folket omkring mig som drar in mig i såna kretsar?
vi kan ta ett exempel, jag började dricka pga att jag umgicks med folk som drack.
och visst, jag ångrar faktiskt inte att jag började med det men om jag står där oskyldigt och aldrig druckit mig full och så lär jag känna folk som gör det och dom gör så jag börjar dricka, vems fel är det då egentligen?
kanske är lite mitt fel eftersom jag valde att börja umgås med dom, men hur kunde jag veta att de personerna såg ett nöje i att dricka alkohol? det var ju jag ovetande om.
men i det här fallet så anser jag inte att dem här personerna är falska vänner för det,
det tillhör ju deras vardag och dom ser nog inget direkt fel med att dricka osv.
det jag mest det jag syftade på i texten under denna är opålitliga och falska vänner som jag inte vill ha med att göra längre. och det jag mest stör mig på att i en vänskap så ska man kunna lita på sin vän. som om jag säger en väldigt privat sak till min vän, så ska ju självklart denna vän inte gå och säga det till andra om den är en riktig vän.
tyvärr så har jag varit med om detta för många gånger, och jag kan erkänna att jag gjort samma sak förut.
men det är klart att jag ångrar mig för det jag gjort och jag tycker också att det är väldigt fel av mig att göra så.
det är falskt och det är väldigt elakt att säga saker vidare och det har jag lärt mig nu, jag visste det då också men oftast när jag öppnar munnen då är jag antingen arg eller väldigt besviken på just denna person.
folk snackar skit och så är det bara, men man önskar ju att det inte vore så..
så hade ni tänkt att slänga in en kommentar om dubbelmoral så kan ni ju glömma det nu för jag står för mina misstag.
nu har jag inget mer att säga och jag har försökt att skärpa till mig så att min text jag precis skrev inte skulle spåra ur eftersom att jag är väääldigt irriterad. tror jag lyckades.

PUSSHEJ ANONYMA FJANT. har du inget smart att säga så håll kakhålet stängt, snälla. :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!