2010-04-22 ? 17:13:48

17:13 - SMINKINLÄGG

nu hade jag tänkt göra mitt sminkinlägg som jag lovat!


allt detta använder jag dagligen när jag sminkar mig, låt oss ta det steg för steg!
_________________________________________________________________________


STEG ETT.

jag börjar med att lägga en primer i hela ansiktet.
min kommer från LUMENE och kostade runt 100 strecket.
funkar kanonbra och min hud har mått mycket bättre sen jag började använda den också.
tanken är den att den feta huden (dvs min hud i detta fall) inte ska börja glänsa.

STEG TVÅ.

sedan lägger jag på ett lager med foundation med borste från LINDEX.
inte svamp eftersom det suger åt sig mycket mer bakterier och kan göra så att finnarna bombar ansiktet kort sagt.
jag använder moussefoundation från MAYBELLINE NEW YORK och den kostar 130 kronor. finns på h&m, kicks och såna där vanliga affärer.

STEG TRE.

sedan tar jag en concealer och lägger på alla fula blämmor och ärr som existerar i mitt ansikte. jag använder dock inte själva penseln och smetar på, utan kanten längst bak och gräver ut lite med, för att det kladda på det och smeta ut det med fingrarna. concealern är nästan slut så därför jag gör så. och för att penseln inte är tillräckligt kompakt.
concealern kommer från MAYBELLINE.

STEG FYRA.

efter det lägger jag ett lager puder i ansiktet och det kommer från MAXFACTOR och färgen heter deep beige. den är lite för mörk för min hy om jag tar med "svampen" som finns med till pudret eftersom det lägger sig direkt på huden. så jag tar en borste till det och då blir det mycket bättre. men jag brukar aldrig pressa på jättemycket utan några snabba drag bara.

STEG FEM.

sen tar jag samma borste som innan med pudret och lägger lite snabbt på lite mörkade puder på kindbenen och ibland hakan, näsan och lite i pannan så man får en liten skinande känsla i ansiktet. pudret är H&Ms egna och heter BRONZING POWDER by H&M. rätt så självklart metanke på att jag skrev det där uppe.. haha.

STEG SEX.

efter det så börjar jag med mascaran. först och främst lägger jag en brun mascara som heter 2000 CALORIE - DRAMATIC LOOK från MAXFACTOR bara för att få upp fransarna dit jag vill ha dom. sen så tar jag en svart mascara, från MAXFACTOR - FALSE LASH EFFECT. då kladdar jag på rätt så mycket på både under och överfransarna för att jag vill att mina ögon ska bli så inramade som möjligt.

STEG SJU.

sedan tar jag beige ögonskugga både på ögonlocken och under den undre fransraden för att få ögat att lysa upp lite eller hur jag ska förklara det. ögonskuggan heter EGO men jag minns inte vart jag köpte den tyvärr.
jag använder föressten den som ligger högst upp brevid den vita ögonskuggan till vänster där metallen börjar synas igenom litegrann.

STEG ÅTTA.

när jag lagt på all ögonskugga och känner mig nöjd, tar jag den superbra eyelinern från NIVEA som heter EXPERT EYE LINER och lägger på det övre och undre fransraden. sedan tar jag bara lite i ögonvrån för att få bort det lilla tomrummet som blir.

STEG NIO.

och när jag väl är klar så brukar jag ta foundationborsten och dra några snabba gånger över läpparna, men bara vid kanterna så det ser lite matt ut. och efter det så brukar jag antingen ta något läppglans eller lipsyl ovanpå det.
det enda jag vet är att läppglanset i mitten på bilden kommer från VIVA LA DIVA som köptes på ÅHLENS, resten är bara några jag hittat helt random och börjar använda. alltså hittat dom hemma, inte utomhus eller så.


RESULTATET BLIR SEN..

DETTA.
hoppas verkligen ni är nöjda med detta inlägg. tog en timma. haha!


Kommentarer
Anonym

Jätte fint inlägg och skit fin bild ! :)

2010-04-23 @ 14:45:31

Du är så vacker Alexandra!

Du sminkar dig jätte fint!

2011-08-21 @ 12:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!