2009-11-21 ? 12:13:19

TIPS FÖR ER SOM FÅR BLANK HY EFTER 2-3 TIMMAR

lördag idag då :)
har lite planer men först: duscha och skämma bort mig själv lite. haha.
jag är värd det efter gårdagen! fy så man såg ut när man kom hem.
rinnande smink och blank som en babyrumpa i ansiktet.
sånt sätter jag ett feting stort MINUS för.
att vara blank i ansiktet är nog en av dom dåligaste sakerna med min hy.
men jag har väldigt fet hy så jag blir blank jättefort och det är inte lite heller.

men jag har ett tips för er som blir blanka efter 2-3 timmar:
gå till närmsta toa (eller nånstans där det finns papper)
ta en pappers servett eller vanligt toapapper och dutta den i hela ansiktet,
eller bara där du är blank och pappret suger upp fettet och sen är du så gott som ny igen!
och det man inte ska göra om man är blank:
LÄGG INTE PÅ MER SMINK, DET BLIR ÄNNU VÄRRE
det är helt sant, lägger man på mer smink och skiter i att ta till papperstipset.
då är man körd sen.
hyn blir ännu fetare och du blir ännu blankare,
dessutom producerar huden mer talg och du får mer finnar (om du lider av sånt)
men däremot, så kan du lägga på nytt puder efter du duttat bort det blanka.
det är helt okej.
fungerar skitbra och det är min räddare i nöden jämt.

sen om du har för mörkt puder och inte vill se ut som en fjortis.
dra ner pudret långt ner på halsen (bröstkorgen fungerar också) så ser du inte så hemsk ut längre!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!