2009-04-14 ? 11:44:43

tvillingsyster och jag - olika?

jag har funderat så himla mycket på en grej,
jag har ju en tvillingsyster som jag inte nämner alltför ofta i min blogg
vi går i samma skola, i olika klasser och vi har inte samma kompisar, nästan iallafall.
vi bråkar ofta i skolan, men vi slåss nästan aldrig.
vi står mest och argumenterar imot varann om ditt å datt, oftast har jag det bästa och säga
då blir hon utan ord - och vips så blev jag en tönt, sen går hon väl iväg..
alla säger att vi är olika.
ja det är vi, fast vi är tvillingar för vissa folk har ju fått den så otroligt sinnessjuka uppfattningen att tvillingar
använder likadana kläder
ser likadana ut
är likadan i personligheten

är bästa vänner jämt
jag och min tvilling är som hav och land kan jag ju först upplysa er alla om.

hon klär sig lite mer utmanade
hon sminkar sig defenitifvt mycket mer än jag, (översminkad tycker dom flesta)
hon gör saker som jag aldrig skulle kunna ha tanken på att göra
hennes personlighet är lite speciell.. humörsväningar. blir arg lätt, men är också glad oftast
------------------
jag klär mig helst i mjukiskläder, nästan aldrig jeans
jag sminkar mig mycker mindre än hon
jag är mycket imot alkohol och tobak. skulle aldrig börja röka/snusa och jag har aldrig varit full. men jag har provat allt det jag just nämnt, men det är att prova, men hon.. ja ni fattar.
min personlighet är tvärtemot hennes, jag är oftast glad, och blir inte alltför ofta arg.. sen kan jag också väldigt lätt bli ledsen, men min syster står oftast på sig och biter ihop. jag bryter ihop direkt.
vi är inte så lika som vissa tror.
faktiskt, vi är som två olika människor.
här är hennes blogg om ni vill titta, ni ser nog skillnaden både i sättet hon skriver och i hennes utséende.

http://sjosefine.blogg.se/
Kommentarer
agnes

sådär är jag och min tvilling nästan med! ibland är vi olika som dag och natt känns det som, men ändå är hon min bästa vän. Men folk har så mycket uppfattningar om tvillingar, som kanske stämmer ibland men inte alltid. som det där om att tvillingar har likdanna kläder, det har aldrig hänt för oss!och vi har också helt olika humör, jag är faktiskt mer lik min lillasyster än min tvilling ;)

2009-04-17 @ 09:49:54
URL: http://fjardedecember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!