2009-04-14 ? 16:10:54

man ska älska sig själv

har ni aldrig tänkt på hur missnöjda folk egentligen är med sig själva?
jag hör minst 4-5 personer om dagen som kommenterar sina "fula" kroppar,
eller så kommenterar dom andras för att dom inte vill vara sämre själva.
det är bara fjantigt.
man ska vara nöjd med hur man ser ut!
men vill ju bara höra dom där kommentarerna om hur fin man egentligen är.
det men egentligen ska göra är att ställa sig framför en spegel, säga rakt ut och tydligt:
JAG ÄR NÖJD MED HUR JAG SER UT OCH JAG ÄLSKAR MIG SJÄLV

vi tar ett exempel:
jag skriver att jag är så odrägligt ful på bilddagboken,
skriver en lång och hopplös text om hur ful rumpa, ben och framför allt mage jag har.
folk kommenterar "nej du är ju så fin!"
medans jag nekar "nej, jag är så himla fuuuul och fet!" blaha blaha blaha..
även fast jag vet själv att jag har fina långa ben, har en fin mage hur den än ser ut och min rumpa är fin också.

man söker ju mest uppmärksamhet? eller hur?
det är så himla töntigt tycker jag.
man är född som man är, det går inte att ändra på.
jo, visst går det med operationer, men..
vem vill egentligen förändra sig så mycket?
då blir man bara falsk.
jag skulle aldrig i hela mitt liv vilja operera mig, hur jag än såg ut, aldrig!
för jag är nöjd med mig själv.
vissa tror att alla kollar på en och viskar om hur ful man är,
men det gör man inte!
och dom som faktiskt gör det är bara avundsjuka för att dom inte ser ut som just dig!
så ni som verkligen tycker att er kropp är en pest och pina,
titta er noggrant i en spegel så ser ni att ni faktiskt är hur fina som helst!
man ska älska sig själv! :)



Kommentarer
alexandram

jag bara kom slumpvist in på din blogg, men det var bra skrivet :p

2009-04-14 @ 19:09:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!